The Use of the
Educational Film in Primary Education in Romania.
ANA-SIMONA ILIE, IOANA MAGDAȘ
Pages: 5-19 Full text
DOI:10.23741/RRGE120211
TEACHERS’
OPINIONS ON THE CONCEPT OF REPRESENTATION AND PREDICTORS FAVOURABLE
TO THE CREATION OF REPRESENTATIONS IN PUPILS
DANIELA PAHOME
Pages: 20-35 Full text
DOI:10.23741/RRGE120212
DEVELOPING
A GEO-GAME APPLICATION FOR GLOBAL CONNECTIONS IN SOCIAL STUDIES
TEACHING: GEZGİN CASE
ZEKERİYA FATİH İNEÇ
Pages: 36-55 Full text
DOI:10.23741/RRGE120213
THE
FLIPPED CLASSROOM AS AN INSTRUCTIONAL MODEL
SANDA VEREŞ, ADRIAN-DANIEL MUNTEAN
Pages: 56-67 Full text
DOI:10.23741/RRGE120214
Ioan MĂRCULEȚ (Coord.), Cristina PETRE-GHIȚĂ, Mircea FURDUI, Marius
LUNGU, Cătălina MĂRCULEȚ, Viorel PARASCHIV (2020).
Geografie (Europa,
România, Uniunea Europeană). Ghid de pregătire pentru examenul de
BACALAUREAT. Sinteze și teste cu rezolvări [Geography (Europe,
Romania, European Union). Preparation Guide for the BACCALAUREATE
Exam. Syntheses and Tests with Key to Correction]. București:
Editura Didactică și Pedagogică, 235 pages, ISBN: 978-606-31-1277-5
Reviewer: Simona ALBĂSTROIU Pages:
85-86 Full text
Ioan MĂRCULEȚ, Cătălina MĂRCULEȚ
(2021). Geografie – clasa a XII (Europa, România, Uniunea
Europeană – probleme fundamentale). Caiet pentru lucru
[Geography – 12th grade (Europe, Romania, The European Union –
Fundamental Issues). Workbook]. București: Colegiul Național „I. L.
Caragiale”, 70 pages, ISBN 978-973-0-34166-9
Reviewer: Viorel PARASCHIV, Ph.D. Pages:
87-88 Full text